Na cestách v zimě │ Část první

by - 2/05/2019



Zmocňuje se mě pocit nadšení, štěstí. Sluchátka v uších, batoh na zádech, za sebou táhnu zavazadlo, hbitě kráčím dlouhou letištní halou. Docela neovladatelně se musím usmát. Přiznávám, že jsem dost nervózní, vždyť neletím do Česka jako obvykle, nasedám na palubu letadla mířícího do Říma obohacená několika matčinými telefonáty, že Řím je doupě mafie, vrahů a zlodějů a že to nejspíš nepřežiju.


Ano, opět jsem se podívala do Londýna. Jelikož se to však už stává trochu nudnou záležitostí, rozhodla jsem se zpestřit si svůj výlet zajížďkou do Říma. Nevadí, že už si načítám absenci na další pololetí, nevadí, že po dobrodružství budu skoro na mizině, to nejsou dost pádné argumenty k tomu, abych uprostřed zimy trošku necestovala. Pojďte se mnou, chcete – li. Dnes je na pořadí dne Londýn.

Londýn & skotsko-ukrajinsko-lotyšská společnost
Cestovat není v dnešní době nic složitého z logistického i finančního hlediska. Stačí plánovat dopředu a mít v cílové destinaci kontakty. Já kontakt měla, ale kvůli nepředvídatelnému vývoji situace, jež je poměrně složitý na rozebrání, jsme se já i můj kontakt (můj skotský přítel, u nějž jsem o jeho skotském původu donedávna netušila, ví J) ocitli ubytováni v domě s ukrajinsko-lotyšským osazenstvem. Tím pádem se mi během skoro týdenního pobytu povedlo uplatit a procvičit nejen angličtinu, ale také ruštinu.

Od Kingsmana k nultému poledníku

Pokud chcete znát turistický cíl mého výletu, mohla tak nazvat nalezení Kingsman & Mr. Porter obchodu. Však víte, ne? Toho z filmu. A také jsem si stoupla na nultý poledník, ačkoliv to obnášelo procestovat celý Londýn od západu na východ. Výhled však stál za to, Greenwich je kouzelný kus země, skoro ničím nepřipomíná rušné centrum Londýna. Spíš vypadá jako klidné anglické pobřeží, jenom moře chybí. Podnikla jsem procházky nejen po parcích, ale také ve čtvrti s těmi nejdražšími obchody, dokonce jsme zašly do Victoria Secret shopu, ačkoliv nám s kamarádkou poněkud scházelo nadšení, jímž oplývaly ostatní děvčata a dámy okolo nás. Sehnala jsem knížku pro učitelku, to je taky velka věc. Velice mě těší, že moje orientace v metropoli se pohybuje skoro na úrovni profesionála.

A pak jsou tu lidi
Mnohem víc jsem si ovšem užila Londýn z hlediska setkání se se zajímavými lidmi. Nejen s těmi, co již znám - tato setkání byla v každém případě moc příjemná, přátelská, vtipná i poučná. Děkuji Merilin za trpělivost při mém nadšeném obíhání Londýna, Andy mě doufám bude informovat o žití si jeho nové rostlinky. Poprvé jsem potkala člověka skrze couchsurfing, milého a inteligentního Angličana s arabskými kořeny, jež chová nadšení pro mnoho stejných věcí a docela náhodou míří jako já ve skoro stejnou dobu do Itálie. Nejen, že díky němu mám fotku s nultým poledníkem, také jsem si úžasně procvičila anglický jazyk.


Moji hostitelé, u nichž jsem opravdu skončila spíš náhodou, si zaslouží samostatný odstavec. Díky nim jsem si totiž potrénovala nejen angličtinu, překvapivě se mi naskytla možnost mluvit i rusky. Jelikož ukrajinština je velmi podobná a pokud jste Lot, skoro stoprocentně mluvíte rusky. Ať už to byl Anton, Tanya, nebo Martin (snad jim nevadí, že je jmenuji), s každým z nich jsem si skvěle popovídala o vážných i zcela nevážných věcech, dozvěděla se spoustu cenných informací a zároveň se mnohokrát upřímně zasmála, tak úžasné lidi myslím nepotkáváte často.
 
Nejde nemilovat Londýn. I když byla neskutečná zima a deštivo, v noci krásně sněžilo, ale ráno na ulicích čekala břečka, skoro hotová povodeň (ale co bych chtěla na přelomu ledna a února?), pro mě to bylo opět několik krásných dní. Z nějakého zřejmě vyššího důvodu se mi téměř vždy podaří narazit na lidi podobného mínění, světonázoru či se společnými zájmy, s nimiž si rozumím a mám si s nimi co říct. Náhoda? Nemyslím si.

Jak už jsem psala, nyní je na pořadí dne Řím, což mě děsí a fascinuje zároveň. Absolutně neumím italsky, v životě jsem v Itálii nebyla, nejspíš si ani nedokážu koupit lístek na vlak, podle mínění mé maminky a tety budu okradena, unesena a zabita, chystám se potkat cizí lidi, ale stejně jsem absolutně nadšená.

Let´s travel, guys!
Druhá část brzy.

Maddie
Prosím, podpořte mě na sociálních sítích. :)

You May Also Like

22 komentářů

  1. Já osobně miluji Londýn, několik let jsem tam žila a hodlám se tam vracet, protože to město si mě získalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, čím to je, ale Londýnu člověk úplně propadne :))

      Vymazat
  2. Musím sa niekedy už zobrať a zájsť sa konečne pozrieť do Londýna - stále si hovorím, že teraz nie je čas, teraz nie sú peniaze, ale naozaj by som s tým mala prestať a proste ísť. Vďaka za inšpiráciu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nejlepší, věřím, že takového rozhodnutí nebudeš litovat :)

      Vymazat
  3. Teda vypadá to vše moc hezky. Ale upřímně, já jsem moc ráda, že tady ve Frankfurtu sníh nemáme. Já sníh prostě nesnáším :D

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nejsem jeho velký fanoušek. Úplně nejhorší ovšem je, když je ani sníh není, jenom hrozná zima :P

      Vymazat
  4. Už se těším až se do Londýna vrátím, pořád mě lákáš svými fotkami a příběhy a já už se nemůžu dočkat až se vydám prozkoumat z Londýna víc než jenom památky, které jsme prošli se základkou. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaj, já si cením svobody, nemohla bych takhle cestovat se školou :D

      Vymazat
  5. Londýn je to nejlepší míst na světě. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To taky říkám, ale třeba takový Řím mu hodně, hodně konkuruje :D

      Vymazat
  6. Já bych do Londýna určitě chtěla. Byla jsem tam jen jednou :/
    Co se týče Říma, tak v mém případě to byla láska na první pohled!

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Londýn je na to se tam ještě aspoň jednou vrátit :))
      Rozumím ti :D

      Vymazat
  7. Přeji ti a zároveň přátelsky závidím, že tolik cestuješ. Já bych sice také mohla, finance by na to byli a v tu školu bych asi taky oželela, ale nějak není nálada. Nebo se možná prostě jen vymlouvám. Ale když všechno půjde dobře, o jarních prázdninách se konečně podívám do Vídně. :)
    V Londýně jsem byla dvakrát a sice bych se tam klidně podívala i po třetí, ale popravdě mě tohle tolik ikonické město až tak neuchvátilo. A v Římě jsem nebyla a moc bych tam chtěla, ale zároveň vím, že přítel je z toho trochu rozpačitý, protože v Římě je větší koncentrace církevních budov než jinde na světě. A on je takový kritický vůči tomu, že se stavěly kostely a lidi umírali a my to teď máme obdivovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase naprosto odsuzuje, když někdo ničí kostely, památky a podobně pouze z vlastního rozmaru, nebo třeba během války atd. Pravda, lidé kvůli tomu umírali a my si toho vůbec nevážíme!
      Tvého přítele docela chápu.

      Vymazat
  8. V Londýně jsem nikdy nebyla, ale ráda bych se tam podívala :) To samé platí i pro Řím, kam mě to možná láká o kousek více, kvůli teplíčku :D Tak přeji šťastnou cestu a těším se pak na tvůj článek se zážitky :)

    OdpovědětVymazat
  9. V Londýně jsem nikdy nebyla, ale nebránila bych se tomu se tam podívat. To by bylo moc fajn! :-D Hlavně by se mi to líbilo z ohledem na to, že bych si procvičila angličtinu, to by se mi hodilo. Zvládám v ní číst i rozumím, ale sama toho moc nepovím...:-D

    OdpovědětVymazat
  10. Londýn je nádherný. Určitě se tam ještě podívám. Ona celá Anglie prostě stojí za procestování :-) Jej já bych cestovala.... musím něco vymyslet.

    OdpovědětVymazat
  11. V Londýne som bola raz a veľmi by som si to chcela zopakovať :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jeee Kingsman vážně existuje? Tak to je paráda :-)

    OdpovědětVymazat
  13. V Londýne som bola pár rokov dozadu, a veľmi sa mi páčil :)

    OdpovědětVymazat