Product review: Xiaomi

by - 8/20/2020


Ahoj,
stala se mi taková nemilá věc. Opět mi spadl mobil na zem a byl to ten finální pád. Rozbitý vnitřní displej znamenal opravu šplhající k pěti tisícům, což odpovídá více než polovině pořizovací ceny. I když mi tento mobil skutečně vyhovoval, nastal čas poohlédnout se po novém. Nerozhodnost je moje velká slabina a to platí i pro výběr nové elektroniky. Ale naštěstí jsem si velmi rychle našla favorita, a to i díky webovému portálu arecenze.cz





Xiaomi Redmi Note 8 Pro 
Kvalitní fotomobil za přátelskou cenu

S Xiaomi jsem šla na jistotu. Tato čínská značka známá pro dobrou kvalitu za nízké ceny mě ještě nezklamala, ba naopak. Xiaomi Mi 9 SE, který jsem používala více než rok, jsem si nemohla vynachválit. Příjemně padl do ruky, oslňoval krásným modravým krytem a překvapivě kvalitním fotoaparátem. Začínalo se na něm projevovat určité opotřebení, ale kdyby se mi definitivně nerozbil, ještě chvíli bych ho neměnila. Ale stalo se. Při výběru nového telefonu jsem měla určité požadavky: aby disponoval lepším fotoaparátem než předchozí, měl dostatečně velkou paměť, duálním slotem na SIM karty a též aby odpovídal mému studentskému rozpočtu, jelikož se jednalo o neplánovanou koupi. Takto se ke mně dostal Redmi Note 8 Pro v barvě " Forest Green". Dorazil v balení s průhledným krytem a nabíječkou, takže nebylo třeba nic dokupovat.

Porovnání starého a nového přístroje

Tento model se pyšní nejen velmi elegentním designem, na první pohled zaujme skleněný kryt s odlesky zelenomodré (k dostání také v černé a bílé barvě), ale především operační pamětí 6GB a interní pamětí 128GB. Mobil obsahuje také mikroslot pro paměťovou kartu o maximální kapacitě 256GB a prostor pro duální SIM. Dále osloví výkonem baterie o hodnotě 4500mA. Výdrž baterie je opravdu fenomenální, telefon lze používat bez nabití celý den i při velmi aktivním vytížení. Pak je tu samozřejmě fotoaparát se čtyřmi objektivy (64 Mpx pro hlavní objektiv, 8 Mpx pro širokoúhlý, 2 Mpx pro hloubku ostrosti a navíc 2 Mpx pro detailní makro záběry). Přední kamera pak nabízí 20 Mpx čočku. S takovým vybavením se o Xiaomi Redmi Note 8 Pro dá uvažovat jako o fotomobilu, který vyfotí leccos ve vysoké kvalitě. Přidáme-li k výčtu parametrů také cenu, která se pohybuje zhruba od 5500 korun, pak nelze jinak, než konstatovat, že tento mobil opravdu stojí za zkoušku. Mně také vyhovuje zadní umístění čtečky prstů  a velikost displeje (6.53") - telefon stále příjemně padne do ruky, ale díky svému rozměru je vhodný i pro sledování filmů a videí, aniž byste museli mhouřit oči. Zatím jsem neměla příležitost testovat kvalitu vnější schránky zařízení, ale z předchozích zkušeností mohu potvrdit, že mobily značky Xiaomi jsou poměrně odolné vůči mechanickým poškozením, jako jsou pády či údery. 


Nic není dokonalé, a to platí i pro můj nový mobil. Ale kritizovat nebudu dlouho. Při porovnání kvality fotografií nového Redmi Note 8 Pro a Mi 9 SE se mi jeví starší model s nižším rozlišením objektivů (48 Mpx pro hlavní objektiv a 16 Mpx v přední kameře) jako lepší. Zejména co se týče fotek pořízených za snížených světelných podmínek. Což je samozřejmě logicky nemožné, přesto se nemohu zbavit takového dojmu. Taky jsem si musela chvíli zvykat na velikost mobilu, ale to je pouez otázka času. Jinak nenacházím žádná větší negativa. Mobil funguje rychle a spolehlivě.


Xiaomi samozřejmě nabízí celou řadu novějších a vyvinutejších mobilů s větší pamětí a lepšími fotoaparáty. Pokud tedy zvažujete větší investici, doporučuji vám podívat se například na Xiaomi Mi 10 s RAM o hodnotě 8GB a interní pamětí ohromujících 256GB či mobily řady Poco F2, které slibují opravdu jedinečně kvalitní fotografie. Na základě vlastní zkušenosti a po pár týdnech testování mohu potvrdit téměř stoprocentní spokojenost s modelem Redmi Note 8 Pro, přihlédnu-li ke skvělé pořizovací ceně a rozsahu možností, který tento telefon nabízí. Jak se říká - za málo peněž hodně muziky, v tomto případě tedy za málo peněz hodně výkonný mobilní telefon. Pokud vás zajímají detailnější parametry, nezávislé recenze dalších uživatelů, nebo jiné mobily značky Xiaomi, neváhejte a navštivte recenzní portál A Recenze. Já totiž recenzuji produkty s arecenze.cz!


Nezávislé recenze a srovnávací testy nejlepších produktů | ARecenze


Maddie
Prosím, podpořte mě a sociálních sítích. :)
FACEBOOK × ART IG × OSOBNÍ IG

Fotografie jsou mé vlastní, prosím, nekopírujte bez svolení a uvedení autora. Tento článek není nijak finančně podporován, ačkoliv vznikl pro stránky arecenze.cz

You May Also Like

21 komentářů

  1. Super recenzia, ja taktiež uvažujem nad Xiaomi! :-) ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rose Bonniee: Pak mohu vřele doporučit.

      Richard Lycett: Thanks you!

      Vymazat
  2. Telefon Xiaomi mám také a myslím, že poměr cena x kvalita je ideální.
    Tak ať dobře slouží. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Po telefonech Xiaomi koukám často. Jak říkáš, za málo peněz, hodně muziky. Svým systémem mi více vyhovují telefony od Applu, ale ostatními funkcemi a foťákem je dost často předčí právě o víc jak polovinu levnější androidy. Recenze je dokonalá, rozhodně by mě přesvědčila ke koupi, kdybych váhala :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakmile člověk přejde k Apple, chápu, že se mu nechce zpět. Já se zatím držím Androidu, a proto mi Xiaomi vyhovuje :)

      Super, pak recenze plní svůj účel! :D

      Vymazat
  4. Ačkoliv sama s mobilem od Xiaomi zkušenosti nemám, tak vím, že kamarádce také naprosto vyhovoval a neměla na něj snad jedinou stížnost :)

    www.nattalk.cz

    OdpovědětVymazat
  5. hezký telefon
    Samsung je pro mě nejlepší značkou, nebudu ji měnit 😉😁
    s pozdravem

    OdpovědětVymazat
  6. Já pro změnu nedokážu dopustit na Samsung. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Super. Mám svůj první Xiaomi asi 2 roky. Taky mi spadl mobil a byl kaput, tak jsem si koupila levňoučký xiaomi, asi za 3700 (Redmi 5) a jsem strašně spokojená, jen má slabší foťák (to se za tu cenu dalo čekat). Ale jinak jsem vážně spokojená, takže až budu chtít "lepší" mobil, určitě zase sáhnu po Xiaomi, ale zase maximálně do pěti tisíc. Dražší u mě nemají smysl. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tento pořídila za 6000 tisíc ve slevě a za tu cenu je fakt fajn (a to jsem docela náročná). Ale dají se sehnat i o trochu levnější telefony, které pořád nabízí dobrý výkon a výbavu :)

      Vymazat
  8. Já jsem měla Xiaomi před čtyřmi lety, tehdy ještě moc nefrčely. Ale byl úžasný. Fotil dokonale. Jen se mi asi po roce, když jsme se vraceli ze školního výletu do UK, nějak rozbil - prostě začal vypadávat signál. Vedlo to k tak absurdním situacím, že jsem se nebyla schopna domluvit s lidmi a kontaktovat je. A když jsem pak jednoho listopadového večera zabloudila v Regensburgu, protože jsem neměla signál a nemohla zjistit svou polohu nebo kontaktovat kamarády, za kterými jsem přijela, řekla jsem si dost! (dobře, přítel řekl :D) a pořídila jsem si tehdy svou první Nokii (jakože smart Nokii. :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem svůj první Xiaomi dostala též zhruba před čtyřmi lety, kdy tuto značku opravdu skoro nikdo neznal. A vydržela jsem u nich (i když jsem zvažovala Huawei a Samsung). Můj úplně první mobil byl od Nokii, ještě tlačítkový :D Přiznám se,že nesleduji, jakým směrem se tato značka vydala.

      Vymazat
  9. Já mám od května Xiaomi Redmi Note 8T a také si ho nemohu vynachválit, jsem maximálně spokojená! Ať ti mobil slouží. :))

    OdpovědětVymazat
  10. I love design of their phones, very elegant and eye-catching.

    Oh, sorry, there must be a mistake on the way, I though I already followed you :)

    OdpovědětVymazat
  11. Telefon má moc krásnou barvu, je dobře, že sis udělala radost!
    Já nedám dopustit na iPhony, a letos mám v plánu si koupit nový, tak se také moc těším!

    OdpovědětVymazat